Ważne informacje z ZUS dla przedsiębiorców

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka – klubu dziecięcego – przedszkola – szkoły

W okresie od 12 do 25 marca ubezpieczeni mogą skorzystać z dodatkowego zasiłku opiekuńczego. Konieczne jest złożenie oświadczenia. Wzór oświadczenia oraz szczegóły znajdą Państwo na stronie ZUS:

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/biezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych/swiadczenia/-/publisher/details/1/dodatkowy-zasilek-opiekunczy-na-czas-opieki-nad-dzieckiem-w-zwiazku-z-zamknieciem-z-powodu-covid-19-zlobka-klubu-dzieciecego-przedszkola-szkoly/2537033

Kwarantanna / izolacja

Jeżeli państwowy powiatowy inspektor sanitarny lub państwowy graniczny inspektor sanitarny wyda decyzję o konieczności poddania się kwarantannie lub izolacji, to taka decyzja stanowi podstawę do wypłaty świadczeń z tytułu choroby własnej lub opieki nad chorym dzieckiem lub członkiem rodziny.

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/informacja-o-uprawnieniach-do-swiadczen-z-powodu-poddania-sie-kwarantannie-lub-izolacji/2534641

Ważne! Decyzję można dostarczyć płatnikowi składek bądź do placówki ZUS po zakończeniu kwarantanny lub izolacji.

Ulgi dla przedsiębiorców w związku z koronawirusem

Jeżeli z powodu epidemii koronawirusa przedsiębiorca ma problemy, by zapłacić bieżące składki lub należności, które wynikają z zawartej już z ZUS umowy o rozłożenie zadłużenia na raty bądź odroczenie terminu płatności, możesz skorzystać z uproszczonych form pomocy. Informacje i wnioski znajdą państwo tutaj:

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/ulgi-dla-przedsiebiorcow-w-zwiazku-z-koronawirusem/2545842

Możecie Państwo skorzystać z telefonicznej pomocy doradców ds. ulg i umorzeń. Wykaz telefonów tutaj:

https://www.zus.pl/firmy/ulgi/umorzenia/doradca-w-sprawie-ulg-i-umorzen

Bezpośrednia obsługa klientów w ZUS

W poniedziałki 16 i 23 marca nasze placówki są dostępne do godziny 15:00, czyli tak jak w pozostałe dni tygodnia.

Sale obsługi klientów są dostępne tylko w ramach wydzielonych stref, w których klienci mogą samodzielnie składać wnioski do przeznaczonych do tego skrzynek (bez kontaktu z pracownikiem).

Dodatkowe tematyczne linie telefoniczne ZUS

Aby ułatwić Państwu kontakt telefoniczny w najważniejszych aktualnie sprawach, od 18 marca uruchomiliśmy 3 nowe linie tematyczne pod nowymi numerami telefonów:

  1. nr telefonu 22 290 87 01
  • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
  • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
  1. nr telefonu 22 290 87 02
  • obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców

Linie czynne są w dni robocze (pn.-pt.) w godz. 7-15.

Nadal do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.

Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

  1. Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  2. Renty i emerytury,
  3. Zasiłki,
  4. Informacje dla ubezpieczonych,
  5. Informacje dla płatników,
  6. Wsparcie dla przedsiębiorców
  7. Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

Pytania można zadawać również w formie mailowej na adres cot@zus.pl

Osoby korzystające z Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) mogą kontaktować się z ZUS oraz składać wnioski przez Internet.

2020-03-19T14:00:20+00:00 19 marca 2020|