Relacja z III spotkania Klubu Sponsora-PATRONAT MEDIALNY EVENTU

21 marca 2013 r. w pierwszy dzień wiosny spotkaliśmy się na III Spotkaniu Klubu Sponsora w Lublinie. Tematem przewodnim był patronat medialny eventu oraz współpraca z mediami. Rozmawialiśmy o wyzwaniach i oczekiwaniach stojących pomiędzy stronami współpracującymi.

W debatach brali jak zwykle udział przedstawiciele reprezentujący  Firmy Sponsorskie:

  • Monika i Maciej Kulka- współwłaściciele OSK Kulka
  • Beata Kołtun- właścicielka Centrum Nowoczesnej Kosmetyki Slim Line
  • Ewelina Makowska- właścicielka Eveline- Style Atelier
  • Jacek Drwal- właściciel klubu sportowego SPORTSpark
  • Tomasz Telej- właściciel Instytutu Urody BONSAI SPA

Gościliśmy także przedstawicieli różnych instytucji, organizacji, osoby indywidualne, którym ta tematyka jest szczególnie bliska. W sposób szczególny chcielibyśmy podkreślić udział przedstawicieli mediów, z którymi współpraca będzie tematem przewodnim tego spotkania- tygodnika Nowy Tydzień, telewizji internetowej iTVL oraz miesięcznika i portalu Miasto Studentów.

Gościem specjalnym była Paula Kołtun– bardzo utalentowana wizażystka z praktyką min. w programie Familiada, pokazie mody Państwa Krajewskich w Warszawie oraz reklamie Paribas Bank, absolwentka Europejskiej Akademii Estetyki Artystycznej w Warszawie prowadzonej przez Jolantę Wagner. Poprowadziła ona po części oficjalnej praktyczny Warsztat dla Pań z makijażu biznesowego.

W trakcie nie obyło się także bez ulubionego zadania na integrację- 2 minuty rozmów z sąsiadem naprzeciwko i zadanie pytania: „W czym moglibyśmy sobie nawzajem pomóc?” To szybki sprawdzian na nawiązywanie relacji i poznanie drugiego człowieka.

Spotykamy się w ramach Klubu Sponsora, by zintegrować lubelskie środowisko eventowe oraz zwiększyć korzyści uzyskiwane przez Sponsorów i jednocześnie ułatwić Organizatorom docieranie do Firm partnerskich oraz wzajemną komunikację.

Główne pytania i odpowiedzi:

– Czym jest patronat medialny?

Dobór odpowiednich mediów do naszego eventu poprzez nawiązanie wspólnej współpracy promocyjnej pomiędzy Organizatorem i przedstawicielami mediów– określił Daniel Bąk z Miasta Studentów.
– Co zyskujemy dzięki współpracy z mediami?

Rozgłos naszego wydarzenia, ale także wzrost jego prestiżu poprzez firmowanie go logotypami partnerów.
– Jakie możliwości stwarza nam uzyskanie patronatu medialnego?

To przede wszystkim współpraca komunikacyjna na poszczególnych etapach eventu. Od jego zapowiedzi, po udział w wydarzeniu i przedstawieniu relacji po evencie. Jest to ważne zarówno z punktu widzenia Organizatora, ale również Sponsorów wspierających dane przedsięwzięcie.

– Jakie znaczenie ma posiadanie partnerów medialnych dla jakości Twojego eventu i potencjalnych Sponsorów?

Patronat medialny oraz marki promujących go mediów budują wizerunek naszego eventu. Dla Sponsora jest to większa gwarancja, że informacja o wydarzeniu dotrze do odpowiedniej ilości osób, ranga wydarzenia wzrośnie, co przełoży się także na wizerunek jego firmy, która wspiera finansowo takie wydarzenie. Działanie nigdy nie odbywa się pojedynczo i jest wręcz niemożliwe bez wsparcia partnerów. Warto o tym pamiętać!

Udział mediów w wydarzeniu to także lepsze postrzeganie eventu przez potencjalnych uczestników, którzy obserwując rozgłos medialny wokół niego panujący, będą subiektywnie lepiej postrzegać nasze działania i proponowane wydarzenie.

– Co oczekują przede wszystkim media?

Przede wszystkim promocji swojego wizerunku oraz logo, zarówno przed, w trakcie jak i po evencie, na płaszczyźnie tradycyjnych nośników promocji (jak np. ulotka czy plakat), ale także poprzez internetowe kanały (jak strona WWW, kanał YouTube czy fanpage na Facebooku).

Przedstawiciele mediów oczekują także odpowiedniej komunikacji z Organizatorem i wypracowania wspólnie odpowiednich korzyści ze współpracy.

Co się zmieniło w ciągu ostatnich kilku latach?

Nie każda propozycja współpracy jest pozytywnie rozpatrywana. Przybywa wydarzeń, rynek się zmienia, wyostrzają się także zasady współpracy. Sama propozycja współpracy medialnej powinna uwypuklać korzyści dla mediów, a nie jedynie atrakcje eventu.

Niejednokrotnie warto rozważyć także płatną formę współpracy medialnej, by zapewnić sobie relację z naszego eventu. Ta, w większości  wypadków, niewielka część budżetu może być wykorzystana na atrakcyjne wyeksponowanie naszego eventu w oczach odbiorców, a co najważniejsze- będzie owocować budowaniem odpowiedniego wizerunku na kolejne lata!

W kolejnej części spotkania miało miejsce wyróżnione wystąpienie jednego z organizatorów, wybranego w ramach naszego konkursu o przedstawienie 5- minutowe swojej inicjatywy. Wystąpił Tomasz Tokarski ze Studenckiego Forum BCC, który opowiedział nam o II Lubelskim Forum Przedsiębiorczości i Innowacji. Gratulujemy inicjatywy!

Po szkoleniu z makijażu biznesowego z Paulą Kołtun przewidziany był także czas na rozmowy przy kawie i poczęstunku.

Dziękujemy za to spotkanie i zapraszamy na kolejne już w kwietniu!

Poniżej znajduje się relacja video z naszej dyskusji:

2017-04-07T11:35:08+00:00 19 lutego 2016|