21 marca 2013 r. w pierwszy dzień wiosny spotkaliśmy się na III Spotkaniu Klubu Sponsora w Lublinie. Tematem przewodnim był patronat medialny eventu oraz współpraca z mediami. Rozmawialiśmy o wyzwaniach i oczekiwaniach stojących pomiędzy stronami współpracującymi.
W debatach brali jak zwykle udział przedstawiciele reprezentujący Firmy Sponsorskie:
- Monika i Maciej Kulka- współwłaściciele OSK Kulka
- Beata Kołtun- właścicielka Centrum Nowoczesnej Kosmetyki Slim Line
- Ewelina Makowska- właścicielka Eveline- Style Atelier
- Jacek Drwal- właściciel klubu sportowego SPORTSpark
- Tomasz Telej- właściciel Instytutu Urody BONSAI SPA
Gościliśmy także przedstawicieli różnych instytucji, organizacji, osoby indywidualne, którym ta tematyka jest szczególnie bliska. W sposób szczególny chcielibyśmy podkreślić udział przedstawicieli mediów, z którymi współpraca będzie tematem przewodnim tego spotkania- tygodnika Nowy Tydzień, telewizji internetowej iTVL oraz miesięcznika i portalu Miasto Studentów.
Gościem specjalnym była Paula Kołtun– bardzo utalentowana wizażystka z praktyką min. w programie Familiada, pokazie mody Państwa Krajewskich w Warszawie oraz reklamie Paribas Bank, absolwentka Europejskiej Akademii Estetyki Artystycznej w Warszawie prowadzonej przez Jolantę Wagner. Poprowadziła ona po części oficjalnej praktyczny Warsztat dla Pań z makijażu biznesowego.
W trakcie nie obyło się także bez ulubionego zadania na integrację- 2 minuty rozmów z sąsiadem naprzeciwko i zadanie pytania: „W czym moglibyśmy sobie nawzajem pomóc?” To szybki sprawdzian na nawiązywanie relacji i poznanie drugiego człowieka.
Spotykamy się w ramach Klubu Sponsora, by zintegrować lubelskie środowisko eventowe oraz zwiększyć korzyści uzyskiwane przez Sponsorów i jednocześnie ułatwić Organizatorom docieranie do Firm partnerskich oraz wzajemną komunikację.
Główne pytania i odpowiedzi:
– Czym jest patronat medialny?
Dobór odpowiednich mediów do naszego eventu poprzez nawiązanie wspólnej współpracy promocyjnej pomiędzy Organizatorem i przedstawicielami mediów– określił Daniel Bąk z Miasta Studentów.
– Co zyskujemy dzięki współpracy z mediami?
Rozgłos naszego wydarzenia, ale także wzrost jego prestiżu poprzez firmowanie go logotypami partnerów.
– Jakie możliwości stwarza nam uzyskanie patronatu medialnego?
To przede wszystkim współpraca komunikacyjna na poszczególnych etapach eventu. Od jego zapowiedzi, po udział w wydarzeniu i przedstawieniu relacji po evencie. Jest to ważne zarówno z punktu widzenia Organizatora, ale również Sponsorów wspierających dane przedsięwzięcie.
– Jakie znaczenie ma posiadanie partnerów medialnych dla jakości Twojego eventu i potencjalnych Sponsorów?
Patronat medialny oraz marki promujących go mediów budują wizerunek naszego eventu. Dla Sponsora jest to większa gwarancja, że informacja o wydarzeniu dotrze do odpowiedniej ilości osób, ranga wydarzenia wzrośnie, co przełoży się także na wizerunek jego firmy, która wspiera finansowo takie wydarzenie. Działanie nigdy nie odbywa się pojedynczo i jest wręcz niemożliwe bez wsparcia partnerów. Warto o tym pamiętać!
Udział mediów w wydarzeniu to także lepsze postrzeganie eventu przez potencjalnych uczestników, którzy obserwując rozgłos medialny wokół niego panujący, będą subiektywnie lepiej postrzegać nasze działania i proponowane wydarzenie.
– Co oczekują przede wszystkim media?
Przede wszystkim promocji swojego wizerunku oraz logo, zarówno przed, w trakcie jak i po evencie, na płaszczyźnie tradycyjnych nośników promocji (jak np. ulotka czy plakat), ale także poprzez internetowe kanały (jak strona WWW, kanał YouTube czy fanpage na Facebooku).
Przedstawiciele mediów oczekują także odpowiedniej komunikacji z Organizatorem i wypracowania wspólnie odpowiednich korzyści ze współpracy.
Co się zmieniło w ciągu ostatnich kilku latach?
Nie każda propozycja współpracy jest pozytywnie rozpatrywana. Przybywa wydarzeń, rynek się zmienia, wyostrzają się także zasady współpracy. Sama propozycja współpracy medialnej powinna uwypuklać korzyści dla mediów, a nie jedynie atrakcje eventu.
Niejednokrotnie warto rozważyć także płatną formę współpracy medialnej, by zapewnić sobie relację z naszego eventu. Ta, w większości wypadków, niewielka część budżetu może być wykorzystana na atrakcyjne wyeksponowanie naszego eventu w oczach odbiorców, a co najważniejsze- będzie owocować budowaniem odpowiedniego wizerunku na kolejne lata!
W kolejnej części spotkania miało miejsce wyróżnione wystąpienie jednego z organizatorów, wybranego w ramach naszego konkursu o przedstawienie 5- minutowe swojej inicjatywy. Wystąpił Tomasz Tokarski ze Studenckiego Forum BCC, który opowiedział nam o II Lubelskim Forum Przedsiębiorczości i Innowacji. Gratulujemy inicjatywy!
Po szkoleniu z makijażu biznesowego z Paulą Kołtun przewidziany był także czas na rozmowy przy kawie i poczęstunku.
Dziękujemy za to spotkanie i zapraszamy na kolejne już w kwietniu!
Poniżej znajduje się relacja video z naszej dyskusji: